dimarts, 21 de novembre de 2017

Reduir el consum d'aigua

Els alumnes de 2n d'ESO de l'escola Cingle han sigut els encarregat de realitzar un projecte que s'havia fixat des de l'Escola Verda. Les aixetes de l'escola són de polsador, de manera que sovint, quan acaben de rentar-se les mans o beure aigua, continua rajant aigua, que es perd i no s'aprofita.
Per això, han realitzat un estudi per reduir el consum d'aigua i quantificar-ho tot numèricament, per això ho han treballat des de l'àrea de matemàtiques.

Al treball (adjuntat a continuació) que van utilitzar de guia per intentar fer-ho de forma autònoma, es van treballar diversos conceptes matemàtics com:
- representació gràfica.
- mitjana.
- taules de freqüència estadística.
- canvis d'unitat.
- valor absolut.
- percentatges.
- cabal (concepte de ciències naturals).



Les parts en les que s'ha dividit han sigut:
- analitzar l'aigua que surt de les aixetes de l'escola amb pulsador (que ells utilitzen habitualment).
- analitzar l'aigua que surt de les aixetes, després de col·locar brides (per reduir el recorregut i l'aigua que surt).
- comparar els resultats anteriors.
- quantificar l'aigua que pot arribar a estalviar l'escola en un període de temps.

Cabal d'aigua de les aixetes i comparativa respecte la mitjana.

Comparativa de les aixetessense i amb brida.

Número d'alumnes i quantitat de vegades que utilitzen les aixetes en un dia.

Mesurant la quantitat d'aigua i el cabal.

L'aigua utilitzada per l'estudi, la vam guardar per regar l'hort.

Amb aquesta iniciativa, esperem reduïr el consum d'aigua de les aixetes un 60%, el que equival aproximadament a uns 300 litres d'aigua cada dia.

L'última part del projecte, encara per acabar, consistirà en fer més visual aquests resultats, ja que si ens diuen 300 litres d'aigua al dia no és el mateix que si veiem alguna cosa amb aquest volum.

Cap comentari:

Publica un comentari